Träning - Att nå sina mål!

 
En urusel bild på svettiga mig från Instagram (heter Lottizdays där) som jag la upp i söndags efter dagens löparrunda för att stolt berätta vad jag uppnått.
 
I juni i år bestämde jag mig för att börja springa 5 km varannan dag och klara det hela sommaren för att komma i riktigt bra form. Jag hoppades på att även förlora ett par kilon innan jag började jobba. Men där gick jag bett. Men det spelar inte så stor roll för jag känner att jag ändå vunnit något på det här. Jag orkar mera och jag har blivit fastare på vaderna. Det är alltid en början.
 
I söndags var alltså min sista lediga dag och i och med det har jag lyckats med det mål jag satt upp för mig själv. Jag anser mig ha lyckats trots att jag en dag bytte ut löpningen mot 3 timmars ridning och vid ett tillfälle blev det två dagars vila istället för en. Men bortsett från detta har jag tränat varannan dag hela sommaren och jag känner mig otroligt stolt över mig själv som lyckats. Trots att vissa dagar känts tunga och benen inte riktigt orkat med och benhinnorna värkt emellanåt så jag fått gå vissa sträckor så har jag tagit igenom mig 5 km vid varje tillfälle.
 
Men bara för att semestern är slut betyder det inte att utmaningen och målen för mig själv är slut. Jag har ett långsiktig mål till nästa sommar och ska jag kunna uppnå det måste jag fortsätta hålla igång ordentligt. Träningen kanske ändras något till Friskis och svettis i höst varvat med löpning på löpband, men träning varannan dag kommer jag fortsätta hålla. Den största utmaningen nu är att lyckas orka med träningen samtidigt som man jobbar. Det återstår att se om jag lyckas eller inte. Jag sprang igår, men fick migrän på kvällen, troligen då jag utsatte en redan matt kropp för mer en vad den orkade med. Idag tog jag en promenad istället och även om jag är trött och huvudet värker idag med så kändes det behagligare. Kanske får det vara det nya just nu att gå mera tills kroppen ställt om sig? Ja vi får se! Bara jag rör mig minst 5km/varannan dag är jag nöjd.
 
Kosten fortsätter jag med och registrerar och räknar. Tycker att jag borde gå ner i vikt någon gång om jag gör allt rätt. Problemet är p-sprutan som gjorde att jag gick upp 4 kg på väldigt kort tid och som gör det svårt att tappa kilon igen. Och minsta sak jag unnar mig resulterar i plus på vågen så för att lyckas måste jag välja sånt som är kalorisnålt hela tiden. Men det går sakta, men säkert åt rätt håll så det är bara att hålla ut. Om ett år hoppas jag min livsstilsförändring kan ge en utvärdering med tydligare syn på vilka effekter träning och rätt kost kan ge. Det är mitt mål och det jag kommer kämpa mot!


Helen

Wow vad duktig du är . Det är inte alltid vikten som är viktig . Bättre att mäta kroppen så ser man vad som egentligen händer .

Kram

Svar: Jag mäter också, men det har inte hänt så mycket där mer en någon centimeter. Men någon gång borde väl allt ändras.
Lottiz Törnqvist

2013-08-07 / 22:48:23
BLOGG: http://stenstromsbloggeria.blogspot.se/
Sara - Ensamstående mamma

Vilken kämpe du är! Och jag vet hur det är gällande att unna sig och att det syns på vågen direkt.. Inte direkt roligt :/

Svar: Nej det är rätt orättvist tycker jag, men jag kämpar på och hoppas jag kan hålla mig ifrån godsaker.
Lottiz Törnqvist

2013-08-07 / 23:05:15
BLOGG: http://dolphin.blogg.se
Aili

Duktig du är som springer så ofta! :)

Svar: Jag känner mig riktigt duktig själv, bara fortsätta hålla det nu.
Lottiz Törnqvist

2013-08-07 / 23:27:07
BLOGG: http://ailis.se
Ann-Ki Lindbom

Starkt av dig att ha sådana här tuffa mål. Men hade jag varit i dina kläder, hade jag nog tagit det extra lugnt såhär i början, nu när du har börjat jobba. Det kan bli en alldeles för stor belastning, så var rädd om dig. Tycker att du sätter dina mål till dig själv på rimlig nivå. Att många som tränar vill ha snabba resultat. Men du sträcker dina mål över ett helt år, låter mycket sunt.

Svar: Känns som jag måste ha målen för annars kommer jag aldrig känna mig nöjd med min kropp. Sen känner jag ju hur mycket bättre jag mår när jag orkar mera. Däremot vill jag inte stressa fram det utan låta formandet få ta sin tid.
Lottiz Törnqvist

2013-08-08 / 01:16:36
BLOGG: http://dobbitazz.blogg.se/
Maria

vad duktig du är! :)

Svar: Ja jag tycker allt att jag är det ;-)
Lottiz Törnqvist

2013-08-08 / 09:04:47
BLOGG: http://fashionstars.blogg.se
sandra - 3 barns mamma <3

Du är kanon som kört på så fint :) De där p-spruttorna ska då ha sin negativa sida också. Kämpa på så ska du se att målet kommer allt närmare ;)

Svar: Ja de där p-sprutorna tar jag inte igen nu, jag får hitta ett annat alternativ nu.
Lottiz Törnqvist

2013-08-08 / 18:18:13
BLOGG: http://www.mammansandra.blogg.se
Sandra

Heja dig!!!
Du är jätteduktig vännen!!!

Kram kram

Svar: Tack, missade dock träningen igår, men jag hoppas hotellet vi ska till har nåt att erbjuda-
Lottiz Törnqvist

2013-08-08 / 22:36:09
BLOGG: http://www.lillapingvin.blogg.se
Becka [fotoblogg]

Wow, Fantastiskt!!

Svar: Hehe, nej inte fantastiskt, men nödvändigt.
Lottiz Törnqvist

2013-08-10 / 22:02:05
BLOGG: http://photos-by-becka.fotoblogg.nu
Natalie

Prova intermittent fasta. Ger grymma resultat.

Kram

Svar: Den passar inte mig, men tack för tips.
Lottiz Törnqvist

2013-08-14 / 20:44:40
sandra - 3 barns mamma <3

P-stav ska ju vara betydligt bättre sägs det. fast alla är ju olika, men det kanske kan vara ett alternativ???

Svar: P-stav var för mig ett sämre alternativ. Jag blödde som en gris i 6 månader så jag fick sänkt blodvärde. Till slut fick jag nog och tog ut den igen. Det enda alternativ jag har kvar nu är hormonspiral.
Lottiz Törnqvist

2013-08-19 / 17:36:13
BLOGG: http://www.mammansandra.blogg.se

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback